“הילד שלך בן 13 ועוד לא מדבר באנגלית כמו בשפת אם? באמת, אוי תקשיבי שאת בבעיה! שלי כבר מגיל שנתיים לומד אנגלית!” נכון שזה נשמע לך מוכר?

כבר שנים שאומרים לנו מאנגלית זה הכרחי, זה חשוב ובלי אנגלית אתה כלום. כולם רצים לשלוח את הילדים שלהם ללימודי אנגלית כבר בגיל שנתיים. כן, אנחנו לא מגזימים. שאלו אותנו אם יש לנו קבוצות לגיל שנתיים. הגישה שלנו יותר שפויה, ניתן להתחיל בכל גיל. אבל, גיל שנתיים נראה לנו פחות נכון. חשוב לפתח את המיומנות בשפה העברית ולאחר מכן לעבור לאנגלית. אך כאשר הילד מסיים עוד רגע חטיבה זה מתחיל להיות ממש משמעותי ואפילו קריטי. על מנת לסיים עם בגרות טובה יש צורך באנגלית ברמת 4 יחידות לימוד לפחות, כש-5 יחידות לימוד זאת האופציה האידיאלית ביותר.

ביקשנו מהמורה שלנו אלכס, לרשום קצת מהשקפת עולמה על האנגלית ולהזמין את המתבגר שלכם ללמוד!

“במהלך הרבה שנים במהלך חיי המקצועיים  עבדתי כיועצת למנהלים רבים בניסוחים באנגלית ובתקשורת מול חו”ל. לפני כעשור עזבתי את עולם ההייטק לטובת הוראה. כדוברת אנגלית כשפת אם, אני מבינה את החשיבות של המקצוע גם כדי לסיים את בית הספר בצורה מוצלחת, וגם כדי לפתוח דלתות אחר כך בעולם, לכל מקצוע או עיסוק שהתלמידים יבחרו בבגרותם.

את דרכי כמורה לאנגלית התחלתי בבי”ס למבוגרים ”Wall Street”, כמו כן, עבדתי בתוך מערכת החינוך מספר שנים כמורה לאנגלית בבתי ספר שש-שנתיים, וגם העברתי קורסים לתלמידים שעולים לחטיבה ועולים לתיכון. בעיקר ראיתי את כל מה שלא בסדר בתוכנית הלימודים של המערכת. הבנתי שיש חשיבות רבה בלהכין את הילד במעבר בין בתי הספר. בכל מעבר יש פערים מאוד גדולים בין הצפייה למה שהילד ידע ולדרישות של המורים במקצוע.

לאחרונה במשרד החינוך הבינו את מה שידעתי תמיד – את חשיבותו של אוצר המילים, כחומר נלמד ומצטבר ולא ללמידת מילים רק בשביל הציון. חשוב לעבד כמה שיותר ידע ע”י דיבור וכתיבה ושימוש בכמה שיותר מידע שיש ברשותם. במהלך השנים, הכנתי הרבה תלמידים לבגרויות שלהם וכבר בכיתה י’ ניתן לשים לב לחורים שיש בידע של התלמידים. שיטת הלימוד שלי מבוססת על שיטה הוליסטית, שכוללת בתוכה חוקי דקדוק לצד אוצר מילים בכתב ובדיבור, לימוד של ביטויים וחוקים שלא ילמדו את הילדים בביה”ס.

הנני בוגרת תואר ראשון בספרות ובלשנות אנגלית, ולמדתי המון שיטות וטריקים שיעזרו לילדים שלכם לא רק לזכור איך להגיד משהו. חשוב גם להבין את ההיסטוריה מאחורי המילים שאנו לומדים, על מנת שיוכלו לדבר בביטחון, לקרוא על נושאים מרתקים ולהנות מהדרך. את השפה האנגלית אפשר ורצוי ללמוד בכיף! גם כאשר קשה, וגם כשכבר התלמיד עם רגל אחת בתוך התיכון. הכל אפשרי:) “

מזמינה אותך לרשום את ילדך לקורס המקיף שלנו, להיכנס לתוכנית העלאת רמה עד לפתיחת שנת הלימודים 21/22.

 

אלכס, המורה לאנגלית
מרכז אריאדנה.